pittige honing..

thuis op nummer 14 - pittige honing..

of wel Flexa’s Kleur van het Jaar 2019.. Spiced Honey.
Dinsdag 4 september werd dit via live stream op Facebook bekend gemaakt. Spiced Honey heeft een warme ondertoon van amber die mooi aansluit bij het thema ‘Let the Light in’. Het is een vriendelijke kleur die je een goed gevoel bezorgt, en tegelijk ook een kleur die je oppept en energie geeft; afhankelijk van de lichtinval en de kleuren eromheen. We weten nu wat de Kleur van het Jaar 2019 is maar voor deze kleur wordt vast gesteld, gaat er veel onderzoek – wereldwijd – aan vooraf. Want het moet een kleur zijn die niet alleen aansluit bij consumentenbehoeften, maar ook de bijbehorende sfeer weet op te roepen binnenshuis. Op basis van die tint wordt vervolgens een hele serie paletten ontwikkeld, zodat mensen er op allerlei manieren mee uit de voeten kunnen en er hun eigen persoonlijkheid en smaak mee kunnen uitdrukken.
thuis op nummer 14 - pittige honing..
Voor 2019 is de tijdgeest OPTIMISME met als overkoepelend thema, Het is Tijd > Let the Light in!
Vier tijdgeesten, wetende #1 People want to THINK, #2 People want to DREAM, #3 People want to LOVE en #4 People want to ACT, met elk een eigen kleurpalet. Totaal 36 kleuren, welke stuk voor stuk prachtig bij Spiced Honey passen. In dit blog draait het om Tijdgeest #4 > People want to ACT..
WAKKER SCHUDDEN – LOKAAL ACTIEF ZIJN – IETS IN GANG ZETTEN – HET VERSCHIL MAKEN !
thuis op nummer 14 - pittige honing..
Wat de consument wil…
“Het groeiende besef dat we niet blind op de overheid, grote bedrijven en publieke figuren kunnen vertrouwen om correct te handelen, neemt toe. Veel mensen hebben genoeg van het wachten tot machtshebbers eens iets doen aan dingen die we belangrijk vinden. De tijd van de zwijgende meerderheid is voorbij. Liever nemen we zelf de verantwoordelijkheid om onze betrokkenheid te tonen. Gewonen mensen die aan de slag gaan om iets in gang te zetten.
Het is een positieve en proactieve manier om iets van de grond te krijgen en een standpunt in te nemen. Dat zoiets impact blijkt te hebben, geeft wereldwijd moed.
Populair blijft het motto ‘think global, act local’ – kleinschalige daden kunnen grote gevolgen hebben. Of het nu is doordat je als gezin besluit biologisch te gaan eten, of doordag je als groep surfers iets wilt doen aan het plastic in zee. Social media worden als middel ingezet om samen met gelijkgestemden issues aan te pakken d.m.v. campagnes of petities. Maar de meest spraakmakende plannen worden thuis, aan tafel geboren. Daarvoor heb je een huis nodig dat ruimte biedt aan dit soort inspanningen en ze stimuleert. Ons huis als veilige basis, testlab en springplank voor actie.”
thuis op nummer 14 - pittige honing..
Goed, terug naar de ‘bekendmaking van de kleur van het jaar 2019’, want daarvoor zat ik even voor 11.00 uur al op het puntje van mijn stoel te wachten. Mocht je het filmpje met de bekendmaking (terug)willen zien, klik dan HIER! Een paar van jullie zagen het al, na het doorbladeren van het prachtige Flexa ColourFutures 2019 boek, zij herkenden onder andere onze slaapkamer en mijn werkkamer in de kleuren van tijdgeest #4 > a Space to Act. Zo leuk en zeker een blog waard!
Want wat een werk was het (begin dit jaar) om dit te realiseren, en alles moest daarna weer teruggebracht worden in oorspronkelijke staat omdat er een embargo op de kleuren zat, tot afgelopen 4 september. Ongelofelijk toch, wat kleur met je interieur kan doen. Al moet ik zeggen dat Johan wel blij was dat de slaapkamer weer van roze naar wit was gebracht. Mijn werkkamer en de woonkamer hadden wat mij betreft zo mogen blijven, wie weet als ik nog eens tijd overheb ;-)
thuis op nummer 14 - pittige honing..
thuis op nummer 14 - pittige honing..
A Space to Act, is met het bijbehorende kleurenpalet vertaald naar onze woonkamer, keuken, slaapkamer en mijn werkkamer. Met de daarbij horende uitleg!
“Je huis is misschien wel de perfecte plek om actief nieuwe dingen te proberen, wat het resultaat ook zal zijn. Het zijn deze vier muren die luisteren als je een nieuw idee uitspreekt, het is die douche waaronder je een slimme oplossing verzint. De typische bewoners van een ACT-huis zijn dapper en voortvarend, maar ook vrolijk en ongecompliceerd. Ze willen energie krijgen van hun huis.
Dit speelse palet combineert warme roodtinten met groen, zachter roze en blauw, onderstreept met grijs en wit. De gouden ondertoon in de Kleur van Jaar garandeert dat het geheel warm en uitnodigend blijft. Met verf opgeknapt vintage meubilair brengt het interieur tot leven en geeft het interieur karakter. En ook van sterkte grafische vormen, eenvoudige materialen als kurk en multiplex en vintage kleden krijg je zin om actie te ondernemen”

Voor iedereen die het Flexaboek niet in hun bezit hebben, geef ik hier – met voor-en na foto’s –
een kijkje in ons (tijdelijke) kleurrijke huis.
thuis op nummer 14 - pittige honing..
thuis op nummer 14 - pittige honing..
thuis op nummer 14 - pittige honing..
thuis op nummer 14 - pittige honing..
thuis op nummer 14 - pittige honing..
thuis op nummer 14 - pittige honing..
thuis op nummer 14 - pittige honing..

10 Comments

Comments are closed.